tirsdag 10. februar 2009

Stavangertur med kjæresten min

Da André ble 18 år i desember, fikk han billetter til konsert og hotellopphold i Stavanger i gave.
Vi reiste forrige fredag kl 11 og skulle i utgangspunktet ta nattoget hjem søndagen.

Vi kom frem til den fantastisk sjarmerende byen da klokka var 19.30 og sjekket inn på Thon Hotell Maritim. Vi dro etterhvert ut for å spise, og ruslet hånd i hånd rundt i byen for å observere og bli kjent. På kvelden hygget vi oss alt for lenge, så det var vanskelig å stå opp til frokost morgenen etter - men vi rakk det akkurat.
Lørdag gikk vi rundt i byen hele dagen, og været var helt fantastisk! Det var skikkelig vårstemning i hele byen og solen skinte. Vi gikk innom de fleste butikker, men André er så heldig at han har en kjæreste som ikke eier shoppingstålmodighet og er maks inne i en butikk i 2 minutter. En egenskap han er uhyre takknemlig for. :-)
Vi gikk ned til havna, så på den vakre domkirken, og til Andrés store frustrasjon tok jeg masse bilder. Jeg fikk han til å posere og smile så mange ganger at han følte seg som en dum, japansk turist. He, he.



Lørdag kveld var det tid for konsert med vår store helt - Håkan Hellström! Vi så han faktisk i Drammen tre dager tidligere også, men vi gledet oss destod mer fordi han var så fantastisk da også.
Vi danset og skrek oss gjennom konserten og endte opp med t-shorte og tunika med Håkan på. Vi fikk også Håkans gitarplekter - i tillegg til vi hadde en rose og trommestikker fra konserten onsdag. Gjett om vi var storfornøyde. Han er virkelig en genial artist!




Søndag hadde vi planlagt å stå opp tidlig, spise frokost og dra på gudstjeneste i den flotte domkirken. Men da vekkeklokka ringte morgenen etter var jeg ikke like entusiastisk....
Det endte med enda en hurtig-frokost og ingen gudstjeneste på oss - men bestemte oss for å ta det neste gang vi er i Stavanger da... Hehe. Betingelsen for at André skulle være med meg på gudstjeneste var at jeg skulle være med han på Arkeologisk museum, og min del av avtalen måtte jeg selvfølgelig holde. Så da ble det museumstur på oss, noe som var overraskende interessant. Han kjøpte seg en kul kortstokk med norrøne guder og jeg en kjøleskapmagnet med Olav den Hellige. He, he.


Kvelden kom og nattoget gikk 2248. Trodde vi og også to gamle damer. Meeeen, toget gikk tydeligvis 2220, og vi kom oss ikke hjem... Så da ble det ekstra hotellovernatting og ikke minst ekstra konstader på oss. Vi hadde enda en fin kveld i Stavanger, tok toget kl 10 på mandag og var hjemme på kvelden.

Vi hadde virkelig en herlig tur!
Jeg ble bare ENDA mer sikker på at kjæresten min er den rette for meg. Han er så søt og jeg er så forelsket. Den gutten gjør meg virkelig lykkelig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Arkeologisk museum er rett ved skolen jeg går på!! -s0rtengl-

Anonym sa...

Åja, det visste jeg ikke. Jeg er jo ikke kjent der i det hele tatt. Hehe.